Review: Heir of Fire

2017-03-11 @ 17:00:00 / 2017
Heir of Fire | Sarah J. Maas

BOKENS HANDLING: Celaena har överlevt en dödlig tävling och omskakande hjärtesorg, men till en outsäglig kostnad. Nu måste hon resa till ett nytt land att konfrontera sin mörkaste sanning. . . en sanning om hennes arv som kan förändra hennes liv och framtids evigt. Samtidigt har brutala och monstruösa krafter samlas vid horisonten med avsikt att förslava hennes värld. Kommer Celaena finna styrkan att inte bara bekämpa sina inre demoner, utan att kunna kämpa mot det onda som är på väg att släppas lös i hennes värld?

ÅR 2014 | SIDOR 565 | SERIE Throne of Glass #3 | SPRÅK Engelska

TANKAR OCH KOMMENTARER: En helt underbar bok! Tror det var ungefär 120 sidor in som jag helv vände från att det var en helt okej bok till att tycka att den var helt fantastisk. Även om det tar 3 böcker för serien att bli underbar. Då säger jag inte att de andra två var dåliga, tvärt emot, men det är i alla fall värt att läsa de två andra, om en bara för att få läsa denna boken. Dock skulle jag rekomendera hela serien till den som gillar spänning, magi och badass kvinnliga karaktärer! Utan att spoila alltför mycket vill jag säga att shippet i denna boken slår de tidigare böckernas ship (och nästintill alla andra böckers ship) till 100%. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när boken tog slut, alltför tidigt såklart! Jag vet inte vad mer jag kan säga än att du som gillar fantasy, lite mer medeltida style och liknande kommer att älska denna bok såväl som de två tidigare. Den fick av mig 5 stjärnor på Goodreads, men hade jag kunnat ge mer hade den fått det!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: